عسل من و باباشعسل من و باباش، تا این لحظه: 9 سال و 26 روز سن داره

زندگی زیباست...

دعا

1392/7/6 11:12
نویسنده : مامان فاطمه
469 بازدید
اشتراک گذاری

آسمان و زمین به دعا برپاست.

جهت مطالعه روی ادامه مطالب کلیک کنید.

سلام با توجه به منفی شدن اولین آی یو آی پنج شنبه رفتم دکتر گفت باید لاپراسکوپی کنی بعد آی یو آی یا اگه می خوای یه بار دیگه آی یو آی کن بعدش لاپراسکوپی منم ترجیح دادم یه بار دیگه آی یو آی کنم با خودم تصمیم گرفتم ان شاءالله این بار بدون استرس و نگرانی توکل به خدای بزرگم.

 

امروز هم برای اینکه کمتر استرس داشته باشم و فکر و خیال های الکی کنم تصمیم گرفتم کتابی که تو کشوم بود دربیارم و مطالعه کنم کتاب مصباح الهدی وقتی یک فصل تمتم شد کتاب رو بستم ،مطالب کتاب رو با خودم مقایسه میکردم همش تو این کتاب میگه اینقدر خواسته های دنیوی نداشته باشید، وقتی دوباره کتاب رو باز کردم ناخودآگاه فصل دعا باز شد 2 صفحه که خوندم لذت بردم دلم خواست اینجا بنویسم تا همیشه یادم بمونه، وقتی خودم خوندم متوجه شدم چقدر عقبم .

گوشه هایی از فصل دعا کتاب مصباح الهدی:

آسمان و زمین به دعا برپاست.

قرآن به قلب بنده نازل میشود و بازتابش دعاست. دعا قرآن صاعد است. ماهم از عالم بالا آمده ایم و باید به بالا برویم.

دعا بخوان، ذکر خدا کن، چاپلوسی کن، التماس کن، خدا دوست دارد بنده هایش با او حرف بزنند.

وقتی به خدا بگوئی خدایا من غیر از تو کسی و چیزی ندارم، خداوند غیور است و خواسته ات را انجام می دهد. مولای یا مولای انت الغنی و انا الفقیر و هل یرحم الفقیر الا الغنی

وقتی خواستید دعایتان گیرا شود دوستان و همسایگان و اهل مملکتتان را جلو بیاندازید و اول برای آنها دعا کنید.

امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء : یا کیست آن که وقتی شخص مضطر او را می خواند اجابتش میکند؟ همه عالم مضطرند، ولی درک و شعور اضطرار خود را ندارند. آن مضطری اجابت می شود که اضطرار خود را درک کند. لذا فرمود : اذا دعاه یعنی وقتی که اضطرارش را درک کرد و برای نجات خود دست به دعا برداشت.

دعا بکن ولی اگر اجابت نشد با خدا دعوا نکن ومیانه ات به هم نخورد، چون تو جاهلی و او خبیر و عالم است. خدا کاری را اشتباه نکرده است که با دعای تو به اشتباهش پی ببرد و آن را درست کند. بخل هم نورزیده که با التماس تو دست از بخل بردارد و آنچه را به مصلحت تو بوده و در اثر بخل نداده بود، به تو بدهد.

آنچه را می خواهی به خدا بگو به مردم نگو.

وقتی حاجاتت را به تاخیر می اندازد دارد چیزی بزرگتر به تو میدهد منتها تو حواست به خواسته خودت است و آن را نمی بینی. تو نان خواستی او جان میدهد تو هم می گفتی من جان را می خواهم چه کار من نان می خواهم.

دائم به این و آن التماس دعا نگویید، خودتان دعا کنید. ولی وقتی که خواستید دعا بکنید، اول برای همسایه و دوست و غریبه و اهل بلد و اهل مملکتتان دعا کنید چون آن وقت درها برای خودتان باز میشود.

ادعونی استجب لکم. یعنی مرا به خانه دلتان وعده بگیرید تا من اجابت کنم و بر شما وارد شوم. وقتی آمد بگو این دل من خانه توست و من هم بنده و عبد مملوک تو هستم.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

محیا
11 مهر 92 12:56
امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء...
دعاگوتم عزیزم. با امید و انرژی مثبت و هزارجور فکر و خیال خوب دوباره شروع کن. انشاالله که نتیجه می گیری.


ان شاءالله باهم عزیزم
محیا
22 مهر 92 11:18
سلام فردا عرفه است...روز مناجات
آمدم بگویم وقتی دعا رسید به:

یا مَنِ اسْتَجابَ لِزَکَرِیّا فَوَهَبَ لَهُ یَحْیى وَلَمْ یَدَعْهُ فَرْداً
اى كه دعاى زكرّيا را اجابت كرد و يحيى را به او بخشيد و او را تنها نگذاشت

برای چشم انتظاری تک تکتان اشک خواهم ریخت و التماس خواهم کرد.
و دعا در حق دیگران مستجاب است، حتی اگر رو سیاهی چون من دعا کند...



وقتی رسید اینجای دعا یادت کردم عزیزم هم شما رو هم همه اونایی که دلشون میخواد مامان بشن